درباره وبلاگ


بنام خالق زیبائیهای بیشمار سلام به وبلاگ من خوش آمدید من یه جوونم مثل شما سعی میکنم تو وبلاگم مطالب خوبی بذارم تا هم خودم هم شما استفاده کنیم.... +++++++++++++++++++++ من دختری هستم که همیشه عاشق ولی نه عاشق یک مجنون بلکه عاشق زیبایی های خدا ، به نظرمن انسان باید عاشق باشه تا آخر عمرش . بعضیا فکرمیکنن عاشق شدن به این معنیه که بایدعاشق جنس مخالفش باشه ولی نه ،این نظرمنه ++++++++++++++++
آخرین مطالب
پيوندها
  • تیموری
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان lifenet و آدرس lifenet.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 48
بازدید کل : 45712
تعداد مطالب : 126
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


*********************


 ********************* ********************
******************
قالب میهن بلاگ تقویم جلالی

***************
 ****************

*****************
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 ***************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

**************** ******************
********* *******
lifenet
دانشجوی کارشناسی فناوری اطلاعات




 

چگونه یادواره شهدا برگزار کنیم؟ - قافله شهداء www.Qafeleh.ir 


چگونه یادواره شهدا برگزار کنیم؟ - قافله شهداء www.Qafeleh.ir

 



سه شنبه 2 / 7 / 1391برچسب:, :: 4:30 بعد از ظهر ::  نويسنده : hamideh

پیشکسوت: محمدرضا  جعفری یکی از رزمندگان و جانبازان 8 سال دفاع مقدس است که در ضمن در حوزه دفاع مقدس هم می نویسد و اشعار مذهبی زیادی هم سروده است. برخی از خاطرات او از جنگ تحمیلی در کتاب ها و سایت های گوناگون منتشر شده است. «صدای سکوت» یکی از کتاب هایی است که خاطراتی از او در آن آورده شده است.

یکی از اتفاقات جالب توجهی که در زمان جنگ برای محمدرضا جعفری رخ داده است نابود کردن هلیکوپتر عراقی با دوشکا توسط ایشان است که بد نیست این ماجرا را از زبان خودش بخوانیم:

عملیات‌ كربلای‌ پنج‌ در تاریخ‌ نوزدهم‌ دی‌ ماه‌ 1365 با رمز مبارك‌ یا زهرا(ع) در منطقه‌ی‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ آغاز ‌شد. اهداف عملیات به لحاظ اهمیت سیاسی و نظامی منطقه شلمچه به عنوان یکی از معابر وصولی شهر بصره، همواره در زمره اهداف رزمندگان اسلام بود.

خاطره ای که بنده می خواهم عرض کنم، اهمیت توسل به بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) را نشان می دهد و هر وقت ما از بی بی توفیق می خواستیم در هر شرایطی به مدد ما می آمدند.

بعد از عملیات کربلای 5 ضعف دشمن مزدور برای همه روشن شد و در برابر شهادت طلبی و ایثار رزمندگان زانو زدند و استکبار شکست خورد؛ بنده در خیلی از عملیات ها شرکت کرده ام اما عملیات کربلای 5 و منطقه شلمچه چیز دیگری بود، واقعا یک کربلا بود.

به طوری که می‌گفتند: در جبهه کربلای 5 بودی وقتی طرف می‌گفت خیر، می‌گفتند: پس بگو در جنگ نبودی.

هلکوپترهای عراقی در سطح پائین پرواز می کردند و خیلی از بچه ها را به شهادت می رساندند و این برای ما یک معضل بود.

من تیربار دوشکا را برداشتم و گفتم امروز می خواهم با رمز یا زهرا (س) هلیکوپتر عراقی را بزنم که رزمنده ها شوخی می کردند و می گفتند مگر هلیکوپتر هم تانک عراقی است که هر روز یکی از آنها سهمیه شماست؟

من گفتم اگر حضرت زهرا (س) بخواهد آره مثل تانک های عراقی این را هم می زنم.

صبح زود با یک قبضه دوشکا و یک کمکی آماده شدم و در کمین نشستم. دیدم در حال نزدیک شدن است. نزدیک که شد من از پشت خاکریز بلند شدم و گفتم یا زهرا یازهرا و یک رگبار به پره ها و دم هلیکوپتر عراقی زدم که ضربه ای کاری بود.

دودی غلیظ از زیر هلیکوپتر بلند شد و  خلبان که قصد برگشت داشت، بدون درنگ به فاصله دویست متری باز یک رگبار دیگر به صورت «به علاوه» به هلیکوپتر زدم که با سر به زمین خورد و در مقابل چشمان صدها رزمنده، هلیکوپتر عراقی آتش گرفت.

شادی بچه ها با الله اکبر و یا زهرا بلند شد و من به بچه ها گفتم دیدید می شود با یا زهرا (س) هم تانک دشمن را زد و هم هلیکوپتر را! بعد از آن بعضی ها آمدند با من مصاحبه کردند که این شیوه نوین را باید توضیح دهید تا از آن استفاده کنیم من هم گفتم شیوه من رمز یا زهرا (س) بود و چیز علمی من نمی دانم.



سه شنبه 2 / 7 / 1391برچسب:, :: 4:18 بعد از ظهر ::  نويسنده : hamideh